استراتژی برندسازی کشوری یا برندینگ ملی از آن جزء مفاهیم برندسازی مکانی و از عناصر دانش مدیریت برند است. برندسازی کشوری ، کاری بسیار تخصصی است که توسط یک فرد انجام نمیشود.
در دو دهه اخیر دیدهایم بسیاری از شهرها ، جزیرهها و برخی کشورها به صورت خیلی تهاجمی به دنبال برندینگ خود هستند، تا طنین انداز هویت برند در بین ذینفعان خویش و به ایجاد روابط پایدار با مشتری ( افراد مرتبط ) خواهد انجامید. فواید برندینگ کشوری بسیار زیاد است.
به فرایندی گفته میشود که یک کشور تمایل دارد یک جایگاه برند مشخصی را برای خود در ذهن شهروندان خود یا سایر کشورها ایجاد نماید.
مثلا : مردم استرالیا مهربان هستند. سوئیسیها دقیق و صلحجو هستند. آلمانیها قانونمند، صاحب تکنولوژی و کتابخوان هستند.
نتیجه برندسازی کشوری موفق عبارت است از ایجاد تداعیات برند جداییناپذیر از کشور از طریق عملکرد ، هویت یا کیفیت است.
چرخه عمر محصول ( PLC ) چیست ؟ ( و رابطه آن با ماتریس BCG گروه بوستون )
طرح توجیهی آزمایشگاه تشخیص طبی برای ویزای استارتاپ کانادا